Peter-en-Marieke.reismee.nl

Nieuw Zeeland 3

En het mooie weer heeft ons nog niet in de steek gelaten want na onze mooie wandeling door het NP was Taupo de plaats van bestemming. Deze mooie stad aan het grootste natuurlijke meer van NZ staat er bekend om DE stad van de skydive te zijn,.....en dat moeten we natuurlijk meegemaakt hebben. Dus met bijna geen wolkje aan de lucht hebben we ons op 5 km / 15000 feet hoogte uit een vliegtuig laten werpen en zijn we 1 MINUUT lang in een vrijeval naar beneden gevallen met 200 km per uur. Het was een ongeloofelijke ervaring waarbij de adrenaline door je oren naar buiten suist, wat was dat verschrikkelijk gaaf zeg! Taupo heeft nog meer te bieden en we hebben hier dan ook van alle geothermische activiteiten genoten, de watervallen gezien en langzaam onze weg naar de oostkust gevonden. Helaas heeft het weer ons hier een paar dagen in de steek gelaten, dus hebben we veel gereden en tussen de buien door buiten genoten van de schoonheid van dit land en tijdens de buien van binnenuit de bus. Na de oostkust zijn we in het noorden aangekomen en hebben we Rotorua aangedaan waar we nog meer geothermische wonderen der natuur hebben bewondert en de maori cultuur nog verder ingedoken zijn! Ook weer zo'n stad waar je nog dagen kan doorbrengen als je die tijd zou hebben. Vanuit Rotorua hebben we ons langzaam richting Auckland begeven; via Coromandel, eerst Auckland voorbij het Northland in. Northland is te groot om in 3 dagen te ondekken, We zijn ongeveer halverwege gekomen. Daar hebben we Whangarei, de Whangarei Heads, Tutakaka en de poor knights bekeken. Vanuit daar naar Auckland voor de laatste 2 dagen. Auckland is het grootste stedelijke gebied van NZ, ongeveer een derde van de bevolking leeft in deze omgeving. Allemaal echter wel aangenaam dicht bij zee en strand. Morgen gaan we onze spullen weer pakken en zullen we de bus weer in moeten leveren.

Op weg naar het volgende (en laaste) avontuur: De Cook eilanden, daar later meer over.

indyjan@planet.nl

Hallo reizigers,

vanuit een gite in de Ardeche in Frankrijk een berichtje van ons. We genieten van jullie reisverhalen. Wat een lef, skydiven, nee, dan fietsen wij wel een berg af bij temperaturen laag en veel regen.....ieder zijn uitdaging, zullen we maar zeggen. Wij hopen dat jullie van alle indrukken blijven genieten en dat het mooie verhalen op gaat leveren, kan haast niet anders. We zien uit naar jullie terugkomst om bij te kletsen en te zien of jullie nog een beetje aards gebleven zijn. Enjoy the Cook islands!

Indy en Jan

Lidyan

Wauw, skydiven! Wat spannend zeg, maar het lijkt me wel gaaf. Of ik het durf???? 200 km vallen in 1 minuut .....ieks..... Super dat jullie dit hebben gedaan.
Weer mooie foto's en leuk om alvast te weten wat jullie hebben gezien/gedaan.
Nog fijne dagen en tot gauw ziens in Nederland, ook een mooi land hoor; met heel veel schapen op Texel (vraag maar eens aan Evert...) Groetjes van ons vieren, Lidyan.