Peter-en-Marieke.reismee.nl

van Zuidereiland naar Noordereiland

Kia Ora - hoi hoi

Wink

Na het natte westen zijn we in het zonnige droge noorden van het zuidereiland angekomen. Gelukkig hebben we de tijd om hier rustiger aan te doen, dus wat activiteiten buiten de bus na een lange dag rijden was welkom. We zijn begonnen in Nelson, een niet zo'n hele druke stad, wel een paar mooie plekjes en super weer. Dezelfde dag doorgereden naar Marahau vanwaar we de volgende dag een stukje van de Abel Tasman coastwalk zullen gaan wandellen, dus eerst nog lekker genieten in de zon op de camping. De wandeling door Tasman is erg mooi met wederom weer prachtig weer. Aan het einde van de dag vast een stuk richting Picton rijden zodat we de volgende dag optimaal kunnen benutten. We hebben besloten te gaan Whale watchen. Niet gewoon met een schip maar met een Chesna 172 een klein vliegtuigje. Een hele mooie vlucht, maar helaas geen Sperm Whale gespot (sorry, zo heten de arme beesten echt) een dag later weer terug in Picton gaan we zee kayakken, met z'n tween in een kayak om vervolgens een gedeelte van de Queen Charlotte walkway per mountianbike af te leggen. Weer een heerlijke vermoeiende dag vol natuur. En dan is het na 3 weken toch echt tijd om het zuidereiland gedag te zeggen en de ferrie naar het Noorder eiland te pakken!

Wellington is de plek van aankomst en daar hebben we een klein gedeelte van de stad bekeken en het Te Papa museum bezocht. 'Het museum van NZ' en ondertussen een nationaal symbool, waar een hoop Maori cultuur en europese invloeden te zien zijn. Nu wordt het pas echt beslissen wat we waar willen zien, want we hebben nog maar twee weken. Dus flinke stukken rijden afgewisseld met natuur en natuurlijk Maori cultuur. Vandaag hebben we een wandeling door het 1e ontstane Nationale park van NZ gemaakt. Dit is de 4e van de wereld en behoort ondertussen tot het World Heritage site; Tongariro NP. Wandelen op vlaktes omringd met 3 vulkanen! En prachtig weer, wat wil je nog meer!

Tot het volgende avontuur

Laughing